Yılın Seçilmiş Ürünü Nedir?

Yılın Seçilmiş Ürünü”, dünyanın en önemli inovasyon ödüllerinden biridir. 1987 yılında Fransa’da kurulmuştur. Program, 37 ülkede 3,5 milyar tüketiciyi içinde bulundukları pazardaki en iyi ürünlere yönlendirip, üreticileri de kalite ve inovasyon için ödüllendirir.

Yılın Seçilmiş Ürünü” tüketicilerin oyları ile belirlenir. Üreticiler için yeni ürünün denenmesini, bilinirliğini, dağıtımını ve satışlarını artıran güçlü bir pazarlama aracıdır.

Yılın Seçilmiş Ürünü” programına, inovasyon içeren ve son 23 ayda pazara çıkmış olan tüketici ürünleri katılır. Katılan ürünler, hizmet ettikleri tüketim ihtiyacı ve taşıdıkları özelliklere göre kategorilere ayrılır. Türkiye’yi temsil eden tüketici örneklemi ile yürütülen araştırma sonucunda, her bir ürün kategorisinde yılın ürünü seçilir. Tüketici araştırması, uluslararası tanınmış bir araştırma şirketi ile yürütülür.

Kazanan ürünler, her yılın Mart ayında üretici firmalar, medya kuruluşları ve perakendecileri biraraya getiren ödül töreninde duyurulur ve üretici firmalar “Yılın Seçilmiş Ürünü” logosunu bir yıl boyunca ambalaj, iletişim ve satış noktalarında kullanma hakkını kazanırlar.

Kazanmaya 4 Adım

1
Ürünlerin Kaydı

Son 23 ayda lanse edilmiş*, ulusal dağıtımı olan ve inovasyon içeren her yeni tüketici ürünü kaydolabilir. Inovasyon, çığır açan bir içeriğe sahip olmak zorunda değildir. Tüketicilerin hayatını daha iyi ya da daha kolay yapmaya, tüketicilerin ihtiyacını yeni bir şekilde karşılamaya yönelik bir özellik olabilir: yeni bir paket, yeni bir işlev, yeni bir formül veya tarif, yeni bir tat, koku, renk ve benzeri şekilde çeşitlendirme, tamamen yeni bir ürün, yeni bir teknoloji vb. * 2016 etabına Ocak 2014 – Kasım 2015 tarihleri arasında lanse edilmiş ürünler katılabilir.

2
Etik Komite Ön Değerlendirme

Üyeleri, pazarlama, reklam, medya, perakende ve araştırma dünyasının duayenlerinden oluşan Yılın Seçilmiş Ürünü Etik Komitesi, ürünleri inovasyon kriterleri doğrultusunda değerlendirir. Finalistler, hizmet ettikleri tüketim ihtiyacı ve özelliklerine göre belirli kategorilere ayrılır.

3
Tüketicilerin Seçimi

Tüm finalistler, Nielsen'in, 4000 tüketiciye ulaşarak yaptığı pazar araştırmasıyla değerlendirilir. Tüketiciler, her kategorideki en iyi ürünü seçer. Nielsen, araştırmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçları detaylı bir raporla sunar. Raporda, kategorilerdeki dinamikler, inovasyon ve alışveriş trendlerini gösteren analizler yer alır. Tüm finalistler, kazansın ya da kazanmasın bu rapora sahip olurlar.

4
Ödül Töreni

Prestijli ödül töreninde, ödüller sahiplerini bulur, Yılın Seçilmiş Ürünleri kamuoyuna açıklanır. Ödül töreni, inovasyon ve yaratıcılığın kutlandığı, Pazarlama, Medya, Perakende ve Araştırma profesyonellerinin buluştuğu bir gala gecesidir. Ödül töreninden itibaren kazanan ürünler YSÜ logosunun avantajlarından yararlanmaya başlar.

Sık Sorulan Sorular

YSÜ Nedir?

YSÜ Nedir?

YSÜ, tüketicilerin oylarına dayanan en önemli inovasyon ödülüdür. Üreticileri inovasyon için ödüllendirirken, alışverişçileri pazardaki en iyi yeni ürünlere yönlendirir. Uluslararası tanınmış bir ödül olmanın yanında, yüksek geri dönüşü kanıtlanmış bir pazarlama aracıdır.

YSÜ diğer ödüllerden nasıl farklılaşır?

YSÜ diğer ödüllerden nasıl farklılaşır?

Güven: 1987’den beri en büyük global üretici firmalarla çalışmaktadır.
Global: 35 ülkede 3 milyar tüketiciye ulaşmaktadır.
Bağımsız: Kazananlar, Nielsen tarafından yürütülen 4000 örneklem ile yapılan tüketici araştırması ile belirlenir.

Hangi ürünler katılabilir?

Hangi ürünler katılabilir?

Son 23 ayda lanse edilmiş*, ulusal dağıtımı olan ve inovasyon içeren her yeni tüketici ürünü kaydolabilir. İnovasyon, ürünün fonksiyonunda, tasarımında, tad/koku/aromasında, ambalajında, içeriğinde olabilir. * 2016 etabına Ocak 2014 – Kasım 2015 tarihleri arasında lanse edilmiş ürünler katılabilir.

İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz?

İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz?

Inovasyon, çığır açan bir içeriğe sahip olmak zorunda değildir. Tüketicilerin hayatını daha iyi ya da daha kolay yapmaya, tüketicilerin ihtiyacını yeni bir şekilde karşılamaya yönelik bir özellik olabilir: yeni bir paket, yeni bir işlev, yeni bir formül veya tarif, yeni bir tat, koku, renk ve benzeri şekilde çeşitlendirme, tamamen yeni bir ürün, yeni bir teknoloji vb.

Kazananlar nasıl belirleniyor?

Kazananlar nasıl belirleniyor?

Kazananlar bağımsız bir araştırma kuruluşu tarafından yürütülen en büyük tüketici araştırması ile belirlenir. Araştırma, tüketicilerin, yeni ürünleri “inovasyon” ve “memnuniyet” parametreleri ile değerlendireceği şekilde dizayn edilir.

Birden fazla ürün ile katılabilir miyim?

Birden fazla ürün ile katılabilir miyim?

Evet. Katılacak ürünler, katılım kriterlerini sağladığı sürece, katılacak olan markanın ürün sayısına dair bir kısıt yoktur.

Ne zamana kadar katılabilirim?

Ne zamana kadar katılabilirim?

2017 kayıtları Nisan 2016'da açılıyor.

Hangi kategoriler var?

Hangi kategoriler var?

Hızlı tüketim ürünlerinden ev gereçlerine, teknoloji ürünlerinden beyaz eşyaya tüm tüketici ürünü kategorileri YSÜ kapsamında yer alır. Araştırmaya baz olacak alt kategoriler, etik komite ön değerlendirmesinden sonra, araştırma ortağı ile birlikte, karşılaştırılabilir ürünlerin birbirleriyle yarışabileceği şartlar gözetilerek belirlenir.

Kayıt olduktan sonra herhangi bir aşamada kaydımı iptal edebilir miyim?

Kayıt olduktan sonra herhangi bir aşamada kaydımı iptal edebilir miyim?

Kayıt olan ürünler daha sonra bu kaydı iptal edemezler. Ürününüzü kaydederek, ilerlediğiniz takdirde finalist ve kazanan ücretlerini ödemek üzere tüm programa katılımınızı taahhüt edersiniz.

Kazanmanın faydaları nelerdir?

Kazanmanın faydaları nelerdir?

1987’den beri kazananlar, YSÜ’den pek çok avantaj elde etmişlerdir. Bunlardan birkaçı: YSÜ’nün kazananlar için yürüteceği prestijli PR kampanyalarına dahil olmak Inovasyon üzerine Türkiye temsili örneklem ile yapılmış Pazar araştırması raporuna erişim Satışları artırdığı iş sonuçlarıyla kanıtlanmış olan YSÜ logosunun 1 yıl boyunca sınırsız kullanım hakkı

Etik Komite Ön Değerlendirmesi Nedir?

Etik Komite Ön Değerlendirmesi Nedir?

Bu aşama, kayıt olan ürünlerin, programın temel kriterlerini karşıladığının değerlendirmesidir. Pazarlama, reklam, medya, perakende ve araştırma dünyasının duayenlerinden oluşan Yılın Seçilmiş Ürünü Etik Komitesi tarafından gerçekleştirilir. Ön değerlendirmeyi geçen ürünler “Finalist” olurlar ve tüketici araştırmasına dahil edilirler.

YSÜ ne zamandır var?

YSÜ ne zamandır var?

YSÜ 1987 yılında Fransa’da, Christian Le Bret tarafından kurulmuştur.

Kazanıp kazanmadığımı ne zaman öğreneceğim?

Kazanıp kazanmadığımı ne zaman öğreneceğim?

Finalistler, ürünleri tüketici araştırmasına dahil olduğu zaman bilgilendirilirler. Araştırma sonucunda, kazananlar Şubat ayı içinde özel olarak bilgilendirilerek, ödül törenine hazırlanmalarına olanak sağlanır.

Daha detaylı bilgiye nasıl ulaşırım?

Daha detaylı bilgiye nasıl ulaşırım?

Çiğdem Micozkadıoğlu’na Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. ve 0 212 367 92 15’dan ulaşabilirsiniz.

Kategori: Hakkımızda

Tüketici Seçer, Siz Kazanırsınız. 2017 başvuruları açıldı! %135 satış artışı, Saç Bakım kategorisi, İngiltere %106 satış artışı, Bulaşık Makinesi Deterjanı kategorisi, İspanya %135 satış artışı, YSÜ kategorileri, Lübnan Kategorinin %38 üzerinde performans, YSÜ Kazananları, ABD Tüketicilerin %86'sı üzerinde YSÜ logosu olan ürünleri tercih ediyor, İngiltere Kazananların %90'ı tekrar katılıyor... Tüketicilerin %42'si YSÜ logosuna göre satın alma kararını veriyor... Türkiye Tüketici Seçer, Siz Kazanırsınız. 2017 başvuruları Nisan 2016'da Başlıyor!